Stavovi roditelja dece sa smetnjama u razvoju o nastavi na daljinu
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
U vreme epidemije virusa COVID-19 u Republici Srbiji organizovana je nastava na daljinu u svim obrazovnim institucijama. Budući da su deca sa smetnjama u razvoju takođe bila uključena u ovaj vid nastave, cilj ovog istraživanja je bio da se ispitaju stavovi i iskustva njihovih roditelja sa nastavom na daljinu. U istraživanju je učestvovao 61 ispitanik, a kao instrument autori su koristili prilagođenu verziju upitnika o stavovima roditelja o nastavi na daljinu, čija je originalna verzija primenjena u istraživanju sprovedenom u Kini. Ispitanicima je upitnik dodeljen u elektronskoj formi. Rezultati du obrađeni korišćenjem metoda deskriptivne i inferencijalne statistike. Kako je pokazala statistička analiza, roditelji koji su više vremena provodili sa svojom decom u ispunjavanju školskih obaveza nego inače, kao i roditelji sa višim stepenom obrazovanja imali su negativnije stavove o nastavi na daljinu. Takođe, pokazalo se da su stavovi roditelja prema nastavi na daljinu pretežno negativni, ...kao i da interakcija roditelja sa nastavnicima igra značajnu ulogu u tome koliko su roditelji zadovoljni nastavom na daljinu. Ovakvi nalazi upućuju na to da je prilikom planiranja i organizacije nastave na daljinu nužno podsticati interakciju i saradnju roditelja, škola i ove dece, uzimajući u obzir njihove specifične potrebe.
Кључне речи:
stavovi roditelja / deca sa smetnjama u razvoju / nastava na daljinu / COVID-19Извор:
Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova, 2020, 123-132Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
Институција/група
Institut za medicinska istraživanjaTY - CONF AU - Jerkić, Lana AU - Stanković, Marija PY - 2020 UR - http://rimi.imi.bg.ac.rs/handle/123456789/1357 AB - U vreme epidemije virusa COVID-19 u Republici Srbiji organizovana je nastava na daljinu u svim obrazovnim institucijama. Budući da su deca sa smetnjama u razvoju takođe bila uključena u ovaj vid nastave, cilj ovog istraživanja je bio da se ispitaju stavovi i iskustva njihovih roditelja sa nastavom na daljinu. U istraživanju je učestvovao 61 ispitanik, a kao instrument autori su koristili prilagođenu verziju upitnika o stavovima roditelja o nastavi na daljinu, čija je originalna verzija primenjena u istraživanju sprovedenom u Kini. Ispitanicima je upitnik dodeljen u elektronskoj formi. Rezultati du obrađeni korišćenjem metoda deskriptivne i inferencijalne statistike. Kako je pokazala statistička analiza, roditelji koji su više vremena provodili sa svojom decom u ispunjavanju školskih obaveza nego inače, kao i roditelji sa višim stepenom obrazovanja imali su negativnije stavove o nastavi na daljinu. Takođe, pokazalo se da su stavovi roditelja prema nastavi na daljinu pretežno negativni, kao i da interakcija roditelja sa nastavnicima igra značajnu ulogu u tome koliko su roditelji zadovoljni nastavom na daljinu. Ovakvi nalazi upućuju na to da je prilikom planiranja i organizacije nastave na daljinu nužno podsticati interakciju i saradnju roditelja, škola i ove dece, uzimajući u obzir njihove specifične potrebe. PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju C3 - Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova T1 - Stavovi roditelja dece sa smetnjama u razvoju o nastavi na daljinu EP - 132 SP - 123 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimi_1357 ER -
@conference{ author = "Jerkić, Lana and Stanković, Marija", year = "2020", abstract = "U vreme epidemije virusa COVID-19 u Republici Srbiji organizovana je nastava na daljinu u svim obrazovnim institucijama. Budući da su deca sa smetnjama u razvoju takođe bila uključena u ovaj vid nastave, cilj ovog istraživanja je bio da se ispitaju stavovi i iskustva njihovih roditelja sa nastavom na daljinu. U istraživanju je učestvovao 61 ispitanik, a kao instrument autori su koristili prilagođenu verziju upitnika o stavovima roditelja o nastavi na daljinu, čija je originalna verzija primenjena u istraživanju sprovedenom u Kini. Ispitanicima je upitnik dodeljen u elektronskoj formi. Rezultati du obrađeni korišćenjem metoda deskriptivne i inferencijalne statistike. Kako je pokazala statistička analiza, roditelji koji su više vremena provodili sa svojom decom u ispunjavanju školskih obaveza nego inače, kao i roditelji sa višim stepenom obrazovanja imali su negativnije stavove o nastavi na daljinu. Takođe, pokazalo se da su stavovi roditelja prema nastavi na daljinu pretežno negativni, kao i da interakcija roditelja sa nastavnicima igra značajnu ulogu u tome koliko su roditelji zadovoljni nastavom na daljinu. Ovakvi nalazi upućuju na to da je prilikom planiranja i organizacije nastave na daljinu nužno podsticati interakciju i saradnju roditelja, škola i ove dece, uzimajući u obzir njihove specifične potrebe.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju", journal = "Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova", title = "Stavovi roditelja dece sa smetnjama u razvoju o nastavi na daljinu", pages = "132-123", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimi_1357" }
Jerkić, L.,& Stanković, M.. (2020). Stavovi roditelja dece sa smetnjama u razvoju o nastavi na daljinu. in Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 123-132. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimi_1357
Jerkić L, Stanković M. Stavovi roditelja dece sa smetnjama u razvoju o nastavi na daljinu. in Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova. 2020;:123-132. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimi_1357 .
Jerkić, Lana, Stanković, Marija, "Stavovi roditelja dece sa smetnjama u razvoju o nastavi na daljinu" in Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova (2020):123-132, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimi_1357 .